Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

18 Ekim 2011 Salı

Son 5 yılımı SSK olarak devam ettirirsem emeklilik yaşımda bir değişiklik olur mu?

Aynı tarihte emekli olmanıza karşın SSK’ya daha az prim ödersiniz

Soru: 17 Ocak 1972 doğumluyum. 29 Mayıs 1992 askere gittim. 1 Eylül 1994 tarihinde tarım Bağ-Kuru oldum.29 Aralık 2002 terk ettim.30 Aralık 2002 de esnaflıktan mecburi Bağ-Kurlu oldum. 31 Aralık 2005 tarihinde. Mecburi Bağ-Kurumu bitirdim. 1 Şubat 2006 tarihinde tekrar tarım Bağ-Kuru oldum. 31 Aralık 2006 tarihinde tekrar tarım Bağ-Kuru bitirdim. 1 Ocak 2007 tarihinde yeniden mecburi Bağ-Kurlu oldum. Halada esnaf olarak devam ettiriyorum. Tarım Bağ-Kuruna 9 yıl 2 ay 28 gün pirim yatırmışım. Mecburi esnaf Bağ-Kuruna da. 7 yıl 8 ay 21 gün pirim yatırdım. Hala mecburi Bağ-Kuru devam ettirmekteyim. Askerliğimi saydırmadım. 1) askerliğimi saydırırsam kaç yaşında emekli olabilirim? 2) son 5 yılımı SSK olarak devam ettirirsem emeklilik yaşında bir değişiklik olur mu?


Davut TANER

Cevap:1) Askerlik sürenizi bildirmemişsiniz. Muhtemelen 18 ay askerlik yapmış olmalısınız. Askerlik sürenizi borçlanmanız halinde, Bağ-Kurda emekli olmak için; 25 tam yıl prim ödeme ve 52 yaş şartlarına tabi olursunuz. Askerlik borçlanmasından sonra 6 yıl 6 ay 11 gün daha prim ödeyerek toplam prim ödemenizi 25 tam yıla(9000 güne) tamamlamanız şartıyla, 52 yaşınızı dolduracağız 17 Ocak 2024 tarihinde emekli olabilirsiniz.

2)Sigortalı bir işte çalışarak en az 1260 gün prim ödemeniz ve askerliğinizi de borçlanmanız halinde, SSK da emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5525 gün prim ödeme ve 52 yaş şartlarına tabi olursunuz. Sigortalı bir işte çalışarak 1260 gün prim ödedikten sonra prim ödemeseniz de, 52 yaşınızı dolduracağınız 17 Ocak 2024 tarihinde emekli olabilirsiniz.
SSK ve Bağ-Kurda aynı tarihte emekli olmanıza karşın. Emekli olmak için bundan sonra ödemeniz gereken prim, Bağ-Kurda 2351 gün, SSK da 1260 gündür.

Ekrem SARISU - Posta

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com