Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

10 Ekim 2011 Pazartesi

1 Ocak 1986 tarihinde SSK’lı olarak işe başladım sonra Bağ-Kura geçtim Bağ-Kurda devam etsem ne zaman SSK'ya geçsem ne zaman emekli olurum?

SSK dan daha erken emekli olabilirsiniz


Soru: 23 Eylül 1970 doğumluyum. 1 Ocak 1986 tarihinde SSK’lı olarak işe başladım. Şubat 1990 da askere gittim, Ağustos 1991 de askerden döndüm. Askerden sonra SSK’ ya devam ettim. 28 Nisan 2000 yılında Bağ-Kura geçtim. SSK ya 2837 gün, Bağ-Kurada 11 yıl 3 ay prim ödemem var. Halen Bağ-Kura prim ödemem devam ediyor. Bağ-Kurda devam etsem ne zaman emekli olurum? SSK ya geçsem ne zaman emekli olurum? Askerliğimi satın almadım. Kamil ERKAL

Cevap: Bağ-Kurda emekli olmak için; 25 tam yıl prim ödeme ve 53 yaş şartlarına tabisiniz. 11 Haziran 2017 tarihine kadar prim ödeyerek toplam prim ödemenizi 25 tam yıla tamamlamanız şartıyla, 53 yaşınızı dolduracağınız 23 Eylül 2023 tarihinde emekli olabilirsiniz.
Sigortalı bir işte çalışarak en az 1260 gün prim ödemeniz halinde, SSK da emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5300 gün prim ödeme ve 49 yaş şartlarına tabi olursunuz. Ve 1260 günden sonra prim ödemeseniz de, 49 yaşınızı dolduracağınız 23 Eylül 2019 tarihinde emekli olabilirsiniz. Daha az prim ödeyerek ve daha erken emekli olacağınızdan SSK dan emekli olmanız avantajlı


Kaynak: Ekrem SARISU - Posta Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Diğer Sorular İçin Tıklayınız

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com