Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

9 Aralık 2012 Pazar

Eşimin 924 gün primi vardı bu durumda bana dul aylığı bağlanır mı? - SON DEFA PRİM YATAN KURUMUN ÖNEMİ!


Dul aylığınız eşinizin statüsüne bağlı

Soru: Sadettin Bey, eşimi 2010 yılında trafik kazasında kaybettim. Eşimin 924 gün primi vardı. Bu prim üzerinden bana dul aylığı bağlanabilir mi? Bunun için hangi işlemleri yapmamız gerekiyor? Özlem K.

Cevap: Özlem Hanım öncelikle size başsağlığı diliyorum. Sorunuza gelince... Eşinizin primlerinin SSK mı yoksa Bağ-Kur kapsamında mı ödendiğini belirtmemişsiniz. Biz her iki ihtimale göre cevap vermiş olalım. Eşiniz SSK'lı idiyse ve ilk sigorta girişiyle ölüm tarihi arasında en az beş yıl geçmişse, mevcut prim günü size dul aylığı bağlanması için yeterlidir. Eğer eşiniz Bağ-Kur kapsamında prim ödemişse, 924 günlük prim, dul aylığı için yeterli olmaz. Zira Bağ-Kur'da ölüm aylığı bağlanabilmesi için en az 1800 prim günü aranır. Fakat varsa eşinizin askerlik, yurtdışı çalışmaları gibi sürelerini borçlanarak 1800 güne tamamlamanız halinde dul aylığına hak kazanırsınız. Dul aylığı için size en yakın SGK müdürlüğüne başvurmanız yeterlidir.

Sadettin Orhan - BUGÜN


AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

  1. SSK'dan dul aylığı bağlanması için kaç gün prim gerekiyor?
  2. SSK'lılıktan mı Bağ-Kur'luluktan mı emekli olacak?
  3. Sağlık sigortası teklifinizi görmek için bilgilerinizi eksiksiz doldurup en uygun poliçeye ulaşın!
  4. Son 3.5 yıl primi SSK'ya ödeyerek SSK şartlarıyla emeklilik
  5. Toplu para alabilecek miyim?
  6. Türkiye'de hiç çalışması olmayanların haksahiplerine yurtdışı borçlanması yoluyla nasıl dul ve yetim aylığı bağlanır?
  7. Vergi borçlarından dolayı SGK emekli maaşına e-haciz konulanların dikkatine - HAKKINIZI BÖYLE ARAYIN!
  8. Yaşlılık Aylığı Şartları, Malul ve Engelli Emeklilik, Emeklilikten Sonra Tekrar Çalışma - DAHA FAZLASI İÇİN TIKLAYIN!
  9. Yetim maaşı alıyorum İntibak zammından yararlanabilecek miyim?
  10. Yurtdışı borçlanmasıyla emeklilik başvurusu yapmadan önce bu yazıyı okuyun - Ali TEZEL yazdı!
  11. İntibak Tablolarında gösterge, kademe ve derecemi, farklı prim günlerinde görüyorum hangisi benim zammım?
  12. İntibak zammını kimler alıyor?
  13. İntibak zammıyla ilgili Tablolarda kendi bilgilerimi neden göremiyorum?
  14. İş yeri açıp Bağ-Kurlu olursam emeklilik durumum ve emekli maaşım ne olur?

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com