Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

3 Aralık 2012 Pazartesi

Bir işe çift maaş - YAZIK DEĞİL Mİ BU MİLLETİN PARASINA?


2.4 milyon lira maaş bakın aslında nereye harcanıyor?

Milli Eğitim Bakanlığı 800 bürokratın yerine yeni atama yaptı. Çoğu dava açıp geri dönen ama işbaşı yaptırılmayan müdürlere 2.4 milyon TL maaş ödeniyor.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın görevden aldığı 800’e yakın il, ilçe müdürü ve yönetici, açtıkları iade davasını kazandı. Bu yüzden bakanlık hem görevden alınana hem atanana merkez valileri gibi hiç bir iş yapmadıkları halde her ay fazladan 2.5 milyon TL ödüyor...

Milli Eğitim Bakanlığı’nda yönetici atamalarındaki plansızlık, bir yandan ciddi huzursuzluğa neden olup mahkemelere taşınırken, diğer taraftan her ay bakanlığın bütçesinde 2,5 milyonu Lirayı aşan “gedik” oluşturuyor. Eğitim-Sen Yöneticisi Tuğrul Culfa, “Türkiye genelinde 800 personel aynı görevde başkası olması nedeniyle ve plansızlık nedeniyle aynı görevde başka kişi olmasına karşın maaş alıyor. Okullara ‘bütçe yok’ denilirken, her ay milyonlarca zarar var” dedi. Öte yandan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in yönetmeliksiz, “bakan emriyle” yaptığı yeni 128 yönetici atamasının da kısa zamanda davalık olacağı belirtiliyor. Yeni davalarla, aynı koltuğa yeni çift maaş ödemelerinin sayısı da artacak.

81 İl Milli Eğitim Müdürü de var

Milli Eğitim Bakanlığı’nda Eylül 2011’de çıkan Kanun Hükmünde Kararnameyle yapılan düzenlemelerin sıkıntısı büyüyor. Sözkonusu KHK ile 81 il milli eğitim müdürü, ilçe milli eğitim müdürleri ve bakanlıktaki müdürler, daire başkanlarının özlük hakları korunmak kaydıyla görevlerine son verildi. Bu personel Bakanlık tarafından farklı görevlere atandı, kimi öğretmen yapıldı, kimi okul yöneticisi, kimi de çeşitli illerde farklı alanlarda değerlendirildi. Görevlerinden alınanlar, konuyu mahkemeye taşıdı, çok sayıda dava açıldı. Bu süreçte yaklaşık 250’si Ankara’da olmak üzere Türkiye genelinde 800’ü aşkın personel “yürütmeyi durdurma” kararı aldı. Ancak alındıkları görev yerlerine başkaları atandığı için mahkeme kararına rağmen eski koltuklarına dönemediler, “boşta” kaldılar.

En büyük sıkıntı Ankara’da...

Sözkonusu 800 personelden 250’si Ankara’da bulunuyor. Ankara dışındaki illerde görev yapan yöneticiler, öğretmen olarak okullara dağıtıldı. Bazı yöneticiler buna itiraz ederek davalar açsa da davalar sonuçlanana kadar okullarda görev yapmaya devam ediyor. Ancak Ankara’daki 250 personel bir okulda da görev yapamıyor. Aralarında genel müdür, daire başkanı, şube müdürü olan 250 personel hiçbir iş yapmadan 1 yıldır bekliyor. Bu personelin aylık 2.500 TL ile 4.500 TL maaş aldıkları ifade ediliyor. Ankara’daki maaşı yüksek personelin aylık ortalama 3 bin TL aldığı kabul edildiğinde aylık 750 bin TL, 12 aylık olarak ise 9 milyon TL’yi bir iş yapmadan aldıkları ortaya çıkıyor. Ankara haricinde Türkiye genelindeki geriye kalan 550 personel de buna dahil edildiğinde, aylık 2.4 milyon, yıllık 25 milyonu aşan bir rakam ortaya çıkıyor.

Ankara’daki görevli ve boşta bulunan yönetici personele Beştepe’deki Milli Eğitim Bakanlığı kampusunda bulunan Sağlık İşleri Daire Başkanlığı binasında bir kat verildi. 250 personel buraya her gün uğrayıp göründükten sonra bütün günü boş geçiriyor. Birçokları boş zamanlarını değerlendirmek için başta dil kursu olmak üzere çeşitli kurslara kayıt olduklarını belirtiyorlar.

Milyonlar heba oluyor

Eğitim-Sen Yöneticisi Tuğrul Culfa, VATAN’a yaptığı açıklamada, Türkiye genelindeki 800 personelin ortalama 3 bin TL maaş aldıklarının kabul edilmesi halinde, aylık 2.4 milyon TL’nin bakanlık tarafından “Plansızlık nedeniyle aynı görevdeki 2. kişiye ödeme yaptığını” vurguladı. Culfa, “Okullarda ödenek yok gerekçesiyle velilerden para toplayan, hizmetli kadrosu vermeyen Bakanlık, 800 personelini hem de kendi döneminde yönetici olan personelini, yani kendi evlatlarını sürdü. Kendi adamlarına dahi tahammül edemiyorlar. 800 personele maaş ödeniyor ancak onların bulundukları dönecekleri görevde başkaları zaten görev yapıyor. Plansızlık nedeniyle Ankara’daki personel ise hiçbir iş yapmadan maaş alıyor, ülke kaynakları Bakanlığın plansız uygulaması nedeniyle heba ediliyor” diye konuştu.

“Yasal ama etik değil”

Eğitimci Tuğrul Culfa, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında yöneticilerin yerine atanan personelin birçoğunun Devlet Memurları Kanunu 76. madde kapsamında Bakanın takdiriyle atandığını söyledi. Culfa, “Bu madde yasal ancak etik değil. Liyakat esas değil sadece kartvizit esas. Kadrolaşmanın bir aracı olarak yıllardır kullanılıyor. Bakanlıkta temel problemlerden birisi de budur” dedi.

Bu konuda CHP Sinop Milletvekili Engin Altay, il ve ilçelere yapılan 128 yönetici atamasını TBMM gündemine taşımış ve “76. maddeden yapılan atamaların” gerekçesini sormuştu. Altay, “Etik olmayan bu atamalardan memnun musunuz?“ diye sormuştu. Bu soruya yanıt veren Bakan Ömer Dinçer 128 yöneticinin 76. madde kapsamında yapıldığını kabul etti. Dinçer, “Atamalar, Milli Eğitim Personeli yükselme yönetmeliğindeki esaslara göre yapılmıştır” diyerek, yönetmelik dışında atama yapılsa da atananların yönetmelikte düzenlenen şartlara uygun olduğunu savundu.

117 uzman, ek öğretmen oldu

Milli Eğitim’in personel uygulamalarına bir ilginç örnek de geçtiğimiz ay yaşandı. TTK’daki (Talim Terbiye Kurulu) 117 kitap inceleme uzmanının görevlerine son verildi ve Ankara’daki okullara öğretmen olarak dağıtıldı. Ancak Ankara’daki okulların tamamının norm kadrolarının dolu olması nedeniyle bu uzmanlar gittikleri okullarda ek fazla öğretmen olarak göreve başladı. 117 uzman da Bakanlığa dava açarken, Bakanlığın kitap inceleme birimi ise boşta kaldı.  Kaynak: Kıvanç EL / VATAN

SGK Form ve Dilekçe Örnekleri
  1. Sigortalılık Muafiyet Belgesi
  2. Resen Tesciillerde Sigortalılık Muafiyet Belgesi
  3. Sigortalı Bildirim Belgesi
  4. Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi (4/1-a-b)
  5. Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi (4/1-c)
  6. Sigortalı İşten Ayrılış (4/ a-b)
  7. Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/a-b Açıklama)
  8. Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/c)
  9. Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/c Açıklama)
  10. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (4/c)
  11. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (4/c Açıklamalar)
  12. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamındasigortalı olacaklar için)
  13. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi Devamı (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamındasigortalı olacaklar için)
  14. Yıllık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için Açıklamalar)
  15. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için)
  16. Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için Açıklamalar)
  17. Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c sigortalıları
  18. Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c sigortalıları için Açıklama)
  19. Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c sigortalıları
  20. Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c sigortalıları için açıklamalar)
  21. Genel Sağlık Sigortası Giriş Bildirgesi
  22. Genel Sağlık Sigortası İşe Giriş Bildirgesi (Açıklama)
  23. İsteğe Bağlı Sigortalılık Giriş Bildirgesi
  24. İsteğe Bağlı Sigortalı Giriş Bildirgesi (5434 SK göre)
  25. Borçlanma Talep Dileçesi (5510 SK 46 ncı ve geçici 4 üncü maddeye göre)
  26. Borçlanma Talep Dilekçesi (5510 SK 41 inci maddeye göre)
  27. 12 Aylık Sorgulama Süresine Göre İsteğe Bağlı Sigortalılık Dilekçesi
  28. Tarım İşlerinde Hizmet Akdiyle Süreksiz Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
  29. Orman İşlerinde Hizmet Akdiyle Süreksiz Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
  30. Şehir İçi Toplu Taşıma Araçlarında Kısmi Süreli Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
  31. Sanatçı Olarak Kısmi Süreli Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
  32. Çalışılmadığına Dair Bildirim
  33. İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu
  34. Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu
  35. Tecil ve Taksitlendirme Sağlık Belgesi
  36. Yabancı Uyruklu Hak Sahipliği
  37. Sigortalıları İçin Sigorta Kolu Tercih Bildirim
  38. Sigorta Kolu Tercih Bildirimi (Açıklama)
  39. Tahsis Talep ve Beyan Taahhüt Belgesi
  40. Sigortalı İçin Malullük Sevk Talebi
  41. Hak Sahipleri İçin Malullük Sevk Talebi
  42. Belediye Başkanları İçinTemsil Taahhütname
  43. Belediye Başkanları İçin Görev Taahhütname
  44. Konutta Gelir-Aylık Ödenmesi Talebi
  45. Boşanan Hak Sahibi İçin Taahhütname
  46. 1 ya da 3 Aylığa Dönüş Dilekçesi
  47. 5473 SK Ek Ödeme
  48. 15 yıl hizmeti olanlar için Açıkta İken Emeklilik Talep Formu
  49. Açıkta İken Emeklilik Talep Formu
  50. Banka Değişikliği Talep Formu
  51. Dul-Yetim Maaş Başvurusu
  52. Erkek Yetim Taahhütname Formu
  53. Evlenme İkramiyesi
  54. Feragatname
  55. Faizsiz Konut Kredisi Başvuru Formu
  56. Görev Tazminatı
  57. Kimlik Araştırma Belgesi
  58. Temsil Tazminatı
  59. Toptan Ödeme Talep Dilekçesi
  60. Çalışma Beyan Taahhüt Beyanı
  61. 3201 sayılı Kanuna Göre Aylık Alanlara Mahsus Yoklama Belgesi
  62. Bulgaristan Hizmetlerini Borçlanma Talep Dilekçesi
  63. 3201 sayılı Kanuna Göre Aylık Talebinde Bulunanalara Mahsus Beyan ve Taahüt Belgesi
  64. Tahsis Talep ve Beyan Taahhut Belgesi
  65. Yurtdışı Bulgaristan Yasam Belgesi
  66. 4-1/a Aylik Prim ve Hizmet Belgesi (ilk sayfa)
  67. 4-1/a Aylık Prim ve Hizmet Belgesi (devam sayfası)
  68. 4-1/a Aylık prim ve hizmet belgesi (arka yüzü )
  69. 4-1/a İnşaatın İkmal Edilem Kısmının, Bina Maliyetine Oranlarını Gösterir Cetvel
  70. Yurtdışı Borçlanma Talep Dilekçesi
  71. 4-1/a e-Borcu Yoktur Basvuru Formu
  72. 4-1/a Eksik Gün Bildirim Formu
  73. 4-1/a İşyeri Bildirgesi
  74. 4-1/b Prime Esas Gunluk Kazanc Beyan Talep Formu
  75. Tecil ve Taksitlendirme Talep Formu
  76. Mali Durum Bildirim Formu
  77. Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler veya Yeminli Mali Müşavirler Trafından Düzenlenen "Çok Zor Durum" Halinin Tespitine İlilşkin Rapor
  78. Kadro Derecesi Formu
  79. Emeklilik Belgesi
  80. Pasaport
  81. Ek Karşılık Prim Tahakkuk Cetveli
Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Abone Ol www.feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com