2.4 milyon lira maaş bakın aslında nereye harcanıyor?
Milli Eğitim Bakanlığı 800 bürokratın yerine yeni atama yaptı. Çoğu dava açıp geri dönen ama işbaşı yaptırılmayan müdürlere 2.4 milyon TL maaş ödeniyor.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın görevden aldığı 800’e yakın il, ilçe müdürü ve yönetici, açtıkları iade davasını kazandı. Bu yüzden bakanlık hem görevden alınana hem atanana merkez valileri gibi hiç bir iş yapmadıkları halde her ay fazladan 2.5 milyon TL ödüyor...
Milli Eğitim Bakanlığı’nda yönetici atamalarındaki plansızlık, bir yandan ciddi huzursuzluğa neden olup mahkemelere taşınırken, diğer taraftan her ay bakanlığın bütçesinde 2,5 milyonu Lirayı aşan “gedik” oluşturuyor. Eğitim-Sen Yöneticisi Tuğrul Culfa, “Türkiye genelinde 800 personel aynı görevde başkası olması nedeniyle ve plansızlık nedeniyle aynı görevde başka kişi olmasına karşın maaş alıyor. Okullara ‘bütçe yok’ denilirken, her ay milyonlarca zarar var” dedi. Öte yandan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer’in yönetmeliksiz, “bakan emriyle” yaptığı yeni 128 yönetici atamasının da kısa zamanda davalık olacağı belirtiliyor. Yeni davalarla, aynı koltuğa yeni çift maaş ödemelerinin sayısı da artacak.
81 İl Milli Eğitim Müdürü de var
Milli Eğitim Bakanlığı’nda Eylül 2011’de çıkan Kanun Hükmünde Kararnameyle yapılan düzenlemelerin sıkıntısı büyüyor. Sözkonusu KHK ile 81 il milli eğitim müdürü, ilçe milli eğitim müdürleri ve bakanlıktaki müdürler, daire başkanlarının özlük hakları korunmak kaydıyla görevlerine son verildi. Bu personel Bakanlık tarafından farklı görevlere atandı, kimi öğretmen yapıldı, kimi okul yöneticisi, kimi de çeşitli illerde farklı alanlarda değerlendirildi. Görevlerinden alınanlar, konuyu mahkemeye taşıdı, çok sayıda dava açıldı. Bu süreçte yaklaşık 250’si Ankara’da olmak üzere Türkiye genelinde 800’ü aşkın personel “yürütmeyi durdurma” kararı aldı. Ancak alındıkları görev yerlerine başkaları atandığı için mahkeme kararına rağmen eski koltuklarına dönemediler, “boşta” kaldılar.
En büyük sıkıntı Ankara’da...
Sözkonusu 800 personelden 250’si Ankara’da bulunuyor. Ankara dışındaki illerde görev yapan yöneticiler, öğretmen olarak okullara dağıtıldı. Bazı yöneticiler buna itiraz ederek davalar açsa da davalar sonuçlanana kadar okullarda görev yapmaya devam ediyor. Ancak Ankara’daki 250 personel bir okulda da görev yapamıyor. Aralarında genel müdür, daire başkanı, şube müdürü olan 250 personel hiçbir iş yapmadan 1 yıldır bekliyor. Bu personelin aylık 2.500 TL ile 4.500 TL maaş aldıkları ifade ediliyor. Ankara’daki maaşı yüksek personelin aylık ortalama 3 bin TL aldığı kabul edildiğinde aylık 750 bin TL, 12 aylık olarak ise 9 milyon TL’yi bir iş yapmadan aldıkları ortaya çıkıyor. Ankara haricinde Türkiye genelindeki geriye kalan 550 personel de buna dahil edildiğinde, aylık 2.4 milyon, yıllık 25 milyonu aşan bir rakam ortaya çıkıyor.
Ankara’daki görevli ve boşta bulunan yönetici personele Beştepe’deki Milli Eğitim Bakanlığı kampusunda bulunan Sağlık İşleri Daire Başkanlığı binasında bir kat verildi. 250 personel buraya her gün uğrayıp göründükten sonra bütün günü boş geçiriyor. Birçokları boş zamanlarını değerlendirmek için başta dil kursu olmak üzere çeşitli kurslara kayıt olduklarını belirtiyorlar.
Milyonlar heba oluyor
Eğitim-Sen Yöneticisi Tuğrul Culfa, VATAN’a yaptığı açıklamada, Türkiye genelindeki 800 personelin ortalama 3 bin TL maaş aldıklarının kabul edilmesi halinde, aylık 2.4 milyon TL’nin bakanlık tarafından “Plansızlık nedeniyle aynı görevdeki 2. kişiye ödeme yaptığını” vurguladı. Culfa, “Okullarda ödenek yok gerekçesiyle velilerden para toplayan, hizmetli kadrosu vermeyen Bakanlık, 800 personelini hem de kendi döneminde yönetici olan personelini, yani kendi evlatlarını sürdü. Kendi adamlarına dahi tahammül edemiyorlar. 800 personele maaş ödeniyor ancak onların bulundukları dönecekleri görevde başkaları zaten görev yapıyor. Plansızlık nedeniyle Ankara’daki personel ise hiçbir iş yapmadan maaş alıyor, ülke kaynakları Bakanlığın plansız uygulaması nedeniyle heba ediliyor” diye konuştu.
“Yasal ama etik değil”
Eğitimci Tuğrul Culfa, Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında yöneticilerin yerine atanan personelin birçoğunun Devlet Memurları Kanunu 76. madde kapsamında Bakanın takdiriyle atandığını söyledi. Culfa, “Bu madde yasal ancak etik değil. Liyakat esas değil sadece kartvizit esas. Kadrolaşmanın bir aracı olarak yıllardır kullanılıyor. Bakanlıkta temel problemlerden birisi de budur” dedi.
Bu konuda CHP Sinop Milletvekili Engin Altay, il ve ilçelere yapılan 128 yönetici atamasını TBMM gündemine taşımış ve “76. maddeden yapılan atamaların” gerekçesini sormuştu. Altay, “Etik olmayan bu atamalardan memnun musunuz?“ diye sormuştu. Bu soruya yanıt veren Bakan Ömer Dinçer 128 yöneticinin 76. madde kapsamında yapıldığını kabul etti. Dinçer, “Atamalar, Milli Eğitim Personeli yükselme yönetmeliğindeki esaslara göre yapılmıştır” diyerek, yönetmelik dışında atama yapılsa da atananların yönetmelikte düzenlenen şartlara uygun olduğunu savundu.
117 uzman, ek öğretmen oldu
Milli Eğitim’in personel uygulamalarına bir ilginç örnek de geçtiğimiz ay yaşandı. TTK’daki (Talim Terbiye Kurulu) 117 kitap inceleme uzmanının görevlerine son verildi ve Ankara’daki okullara öğretmen olarak dağıtıldı. Ancak Ankara’daki okulların tamamının norm kadrolarının dolu olması nedeniyle bu uzmanlar gittikleri okullarda ek fazla öğretmen olarak göreve başladı. 117 uzman da Bakanlığa dava açarken, Bakanlığın kitap inceleme birimi ise boşta kaldı. Kaynak: Kıvanç EL / VATAN
SGK Form ve Dilekçe Örnekleri
- Sigortalılık Muafiyet Belgesi
- Resen Tesciillerde Sigortalılık Muafiyet Belgesi
- Sigortalı Bildirim Belgesi
- Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi (4/1-a-b)
- Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi (4/1-c)
- Sigortalı İşten Ayrılış (4/ a-b)
- Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/a-b Açıklama)
- Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/c)
- Sigortalı İşten Ayrılış Bildirgesi (4/c Açıklama)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (4/c)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (4/c Açıklamalar)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamındasigortalı olacaklar için)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi Devamı (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamındasigortalı olacaklar için)
- Yıllık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için Açıklamalar)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için)
- Aylık Fiili Hizmet Süresi Zammı Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c kapsamında sigortalı olacaklar için Açıklamalar)
- Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c sigortalıları
- Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (5434 SK göre 4/c sigortalıları için Açıklama)
- Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c sigortalıları
- Yıllık İtibari Hizmet Süresi Prim Belgesi (İlk defa 5510 SK göre 4/c sigortalıları için açıklamalar)
- Genel Sağlık Sigortası Giriş Bildirgesi
- Genel Sağlık Sigortası İşe Giriş Bildirgesi (Açıklama)
- İsteğe Bağlı Sigortalılık Giriş Bildirgesi
- İsteğe Bağlı Sigortalı Giriş Bildirgesi (5434 SK göre)
- Borçlanma Talep Dileçesi (5510 SK 46 ncı ve geçici 4 üncü maddeye göre)
- Borçlanma Talep Dilekçesi (5510 SK 41 inci maddeye göre)
- 12 Aylık Sorgulama Süresine Göre İsteğe Bağlı Sigortalılık Dilekçesi
- Tarım İşlerinde Hizmet Akdiyle Süreksiz Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
- Orman İşlerinde Hizmet Akdiyle Süreksiz Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
- Şehir İçi Toplu Taşıma Araçlarında Kısmi Süreli Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
- Sanatçı Olarak Kısmi Süreli Çalışanlara Ait Giriş Bildirgesi
- Çalışılmadığına Dair Bildirim
- İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu
- Sağlık Yardımı Talep ve Taahhüt Formu
- Tecil ve Taksitlendirme Sağlık Belgesi
- Yabancı Uyruklu Hak Sahipliği
- Sigortalıları İçin Sigorta Kolu Tercih Bildirim
- Sigorta Kolu Tercih Bildirimi (Açıklama)
- Tahsis Talep ve Beyan Taahhüt Belgesi
- Sigortalı İçin Malullük Sevk Talebi
- Hak Sahipleri İçin Malullük Sevk Talebi
- Belediye Başkanları İçinTemsil Taahhütname
- Belediye Başkanları İçin Görev Taahhütname
- Konutta Gelir-Aylık Ödenmesi Talebi
- Boşanan Hak Sahibi İçin Taahhütname
- 1 ya da 3 Aylığa Dönüş Dilekçesi
- 5473 SK Ek Ödeme
- 15 yıl hizmeti olanlar için Açıkta İken Emeklilik Talep Formu
- Açıkta İken Emeklilik Talep Formu
- Banka Değişikliği Talep Formu
- Dul-Yetim Maaş Başvurusu
- Erkek Yetim Taahhütname Formu
- Evlenme İkramiyesi
- Feragatname
- Faizsiz Konut Kredisi Başvuru Formu
- Görev Tazminatı
- Kimlik Araştırma Belgesi
- Temsil Tazminatı
- Toptan Ödeme Talep Dilekçesi
- Çalışma Beyan Taahhüt Beyanı
- 3201 sayılı Kanuna Göre Aylık Alanlara Mahsus Yoklama Belgesi
- Bulgaristan Hizmetlerini Borçlanma Talep Dilekçesi
- 3201 sayılı Kanuna Göre Aylık Talebinde Bulunanalara Mahsus Beyan ve Taahüt Belgesi
- Tahsis Talep ve Beyan Taahhut Belgesi
- Yurtdışı Bulgaristan Yasam Belgesi
- 4-1/a Aylik Prim ve Hizmet Belgesi (ilk sayfa)
- 4-1/a Aylık Prim ve Hizmet Belgesi (devam sayfası)
- 4-1/a Aylık prim ve hizmet belgesi (arka yüzü )
- 4-1/a İnşaatın İkmal Edilem Kısmının, Bina Maliyetine Oranlarını Gösterir Cetvel
- Yurtdışı Borçlanma Talep Dilekçesi
- 4-1/a e-Borcu Yoktur Basvuru Formu
- 4-1/a Eksik Gün Bildirim Formu
- 4-1/a İşyeri Bildirgesi
- 4-1/b Prime Esas Gunluk Kazanc Beyan Talep Formu
- Tecil ve Taksitlendirme Talep Formu
- Mali Durum Bildirim Formu
- Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler veya Yeminli Mali Müşavirler Trafından Düzenlenen "Çok Zor Durum" Halinin Tespitine İlilşkin Rapor
- Kadro Derecesi Formu
- Emeklilik Belgesi
- Pasaport
- Ek Karşılık Prim Tahakkuk Cetveli
Friendfeed http://friendfeed.com/aliozturkekonomist
Twitter Takip Et www.twitter.com/emeklilikhaber
Facebook Ekle www.facebook.com/emeklilikhaber