Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

13 Haziran 2012 Çarşamba

Kaç yaşında ve hangi tarihte emekli olabileceğimi ay, gün ve yıl olarak öğrenmek istiyorum

887 gün daha borçlanarak priminizi 9000 güne tamamlayıp emekli olabilirsiniz
Soru: 12 Ocak 1955 doğumluyum. Almanya’da sigortalı olarak çalışıyorum. Türkiye’de hiç sigortam olmadı. 25 Ocak 1989-7 Aralık 2009 tarihleri arası 7513 gün yurtdışı borçlanması yaptım. 27 Nisan 2010 tarihinde Bağ-Kura ödedim. Ayrıca askerlik borçlanmasını 25 Mayıs 1987-25 Ocak 1989 tarihleri arasını 600 gün prim borçlanarak 15 Mart 2010 tarihinde ödedim. Toplam ödemiş olduğum prim 8113 gündür. Kaç yaşında ve hangi tarihte emekli olabileceğimi(ay, gün, yıl olarak) öğrenmek istiyorum.

Akay CANŞI
Cevap: Bağ-Kurda emekli olmak için; 25 tam yıl prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabisiniz. 887 gün daha prim ödeyerek, 8113 gün olan prim ödemenizi 9000 güne tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz. 7 Aralık 2009’dan bugüne kadar Almanya’da çalışıyorsanız, 887 gün daha yurtdışı borçlanması yaparak priminizi tamamlayıp emekli olabilirsiniz. Ancak yasa, emekli aylığı bağlanması için; Türkiye’ye kesin dönüş şartı arıyor. Buradaki kesin dönüş, fizikken Türkiye’ye yerleşme anlamında değil, Almanya sigortalı çalışmama ve ikamete dayılı sosyal sigorta ya da sosyal yardım ödeneği almama anlamındadır.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com