Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

18 Ağustos 2010 Çarşamba

Çalışma hayatına hiç boşluğum olmadan devam ettim doğum borçlanması yapabilir miyim?

SORU:

Slm

Şimdiden yardımlarınız için teşekkür edrim.

Benim sorum şu:

Ben 01-01-1969 doğumluyum ve 1987 iş girişli ayrıca halen çalışmakta olan biriyim. Çalışma hayatımda hiç boşluğum olmadan devam ettim.Pirimim dolu,çalışma yılım dolu fakat yaşı bekliyorum. Çalışma esnasında 2 doğum yaptım.İlk doğumumu 1991-İkinci doğumumu 1997 de yaptım. Yani doğum yaptığımda sigortalıydım.

Ben doğum borçlanması yapabilirmiyim? Yapabilirsem hemen emekli olabilirmiyim?

Saygılar

Ayşe T.
 
CEVAP:
 
Ayşe hanım doğum borçlanması hakkı doğum nedeniyle çalışılamayan yani boş olan sürelerin doldurulması için verilmiştir.
 
Sorunuzda da ifade ettiğiniz üzere hiç ara vermeden çalıştığınız için doğum borçlanması yapamazsınız.
 
Faraza borçlanma talebinde bulunsanız çocuklarınızın doğduğu tarihler incelenir ve boşluğunuz olmadığı için borçlanma talebiniz reddedilir.
 
Eğer ilk işe giriş tarihiniz olan 1987 öncesinde doğum yapmış olsaydınız borçlanma hakkınız olacaktı. Hatta bu durum işe girişinizi geri getireceğinden prim ödeme gün sayınızı ve emeklilik yaşınızı da aşağı çekecekti.

Böyle bir durum olmadığına göre emeklilik için yaşınızı bekleyeceksiniz.

SSK ve Bağ-kur Emeklilik Sorularınızı Yanıtlıyor

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com