Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

13 Ekim 2016 Perşembe

Bağ-Kura süresi içerisinde kayıt yaptırmayanların sigortalılık hakkı ve yükümlülüğü hk.


Yasa çıkartmak Yargıtay’ın değil TBMM’nin işi
Soru: 1982 de esnaflığa başladım. 1998’de işimi terk ettim. 30 seneye yakın Maliye kaydım var. 30 sene ticaret odasında kayıtlarım mevcut. Yalnız Bağ-Kur numaram yok 2010 tarihinde iş mahkemesine dava açtım. Ancak davayı kazanamadım. Sigorta avukatına da 2.000 lira ödedim. Şimdi Yargıtay benim durumumda olan tüm dosyaları bozmuş ve bizlere yeni hak tanımış. Bu konuda bilgi almak istiyorum.
Nazmi KILIÇ/MALATYA
Cevap Bağ-Kura sizin gibi süresi içerisinde kayıt yaptırmayanların sigortalılık hakkı ve yükümlülüğü 1 Ekim 2008 tarihinden itibaren başlatılıyor. Bu tarihten daha gerideki bir tarihi itibariyle Bağ-Kura kaydolmak mümkün değil. Nitekim sizde kayıt olamamışsınız. Ve dava açmanıza rağmen davayı kaybetmişsiniz. Yargıtay'ın sizin durumunuzda olanların tüm kararlarını bozması ve sizlere yani hak tanıması gibi bir durum söz konusu değil. Çünkü bu Yargıtay’ın görevi değil. 1 Ekim 2008’den daha gerideki bir tarihten Bağ-Kura kaydolmak için yeni bir kanun çıkartılması gerekiyor. Sizin durumunuzda olan, Bağ-Kura süresinde kaydolmadığı için mağduriyet yaşayan çok sigortalı var. Belki siyasi otorite sigortalıların taleplerine duyarsız kalmaz ve vergi kaydına dayanarak geçmişten Bağ-Kur kayıt imkânı veren bir yasa çıkartır.
Ekrem SARISU - POSTA


Emeklilik ve çalışma hayatı hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com