Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

13 Temmuz 2013 Cumartesi

5375 günle en kısa zamanda ne şekilde emekli olabilirim?

2012’de başlayan tarım sigortanızda 1260 gün prim ödemelisiniz

Soru: 12 Temmuz 1965 doğumluyum. Askerlik öncesi SSK girişi yaptırmadım. 3 Haziran 1986 ile 3 Aralık 1987 yılları arasında toplam 540 gün askerlik yaptım. SSK giriş tarihim 25 Ekim 1988’dir. 219 prim günüm var. 1994’e kadar prim yatırmadım. 1994’den 2007’ye kadar ki sürede tarım Bağ-Kur’a borçlanma hakkım var. 31 Temmuz 2007 ve 30 Mayıs 2012 tarihine kadar 1761 gün Tarım Bağ-Kur’umu prim ödedim. 31 Mayıs 2012 tarihinde de Tarım SKK’ ya geçiş yaptım. Şuanda da prim ödemeye devam ediyorum. Durumum yukarıda açıkladım gibidir. Ben 5375 günle en kısa zamanda ne şekilde emekli olabilirim? Kenan BEY / ARTVİN


Cevap: Emekli olmak için yapmanız gerekenler.

1) Tarım sigortasına ödenen primler SSK’ya sayılıyor. Askerlik sürenizi borçlanmanız ve 31 Mayıs 2012’de başladığınız prim ödemenizi Kasım 2015 ayı sonuna kadar devam ettirerek,1260 gün prim ödemeniz halinde, SSK şartlarıyla emekli olma hakkı elde edersiniz.

2) SSK’da emekli olmak için: 25 yıl sigortalılık süresi, 5375 gün prim ödeme ve 50 yaş şartlarına tabisiniz. Tarım ürünü satışlarınızdaki Bağ-Kur prim kesintilerinizden dolayı 1595 gün borçlanma yaparak toplam primini 5375 güne tamamlamanız şartıyla, Kasım 2015 ayı sonun da emekli olabilirsiniz.

Ekrem SARISU – Posta


Bilgilerinizi girin, size özel kasko sigortası fiyatlarını karşılaştırın... 

Araç kasko değerine en uygun kasko poliçesini hesaplayın...

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com