Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

13 Temmuz 2013 Cumartesi

1976 yılında Türkiye’de işe girdim 1979 yılında Almanya’ya gittim buradaki çalıştığım süreleri borçlanarak ödeyebilir miyim?

Yurtdışı çalışmanızı her zaman borçlanabilirsiniz

Soru:20 Aralık 1961 doğumlum. 1976 yılında Türkiye’de işe girdim. Tahminen 2 veya 3 yıl çalıştım. 1979 yılında Almanya’ya gittim. 1980 yılında işe girdim ve aralıksız 2 yıl çalıştım. Almanya’dan çalışmışlığımı borçlanarak ödeyebilir miyim? Muharrem DÖNMEZ


Cevap:  Almanya’daki çalışma sürenizi her zaman borçlanabilirsiniz. 1976’daki sigorta başlangıcınız 8 Eylül 1976’dan önceki bir tarih ise, eski yasa şartlarıyla emekli olacaksınız. Eski yasaya göre; yaş haddinden emekli olmak için; 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 55 yaş şartlarına tabisiniz. Sorunuza göre, yurtdışı çalışma sürenizi borçlandıktan sonra yaklaşık 4, 5 yıl civarında priminiz oluyor. Bu primi 10 yıla(3600 güne) tamamlayacağınız tarihte emekli olabilirsiniz. Ancak 1976’daki başlangıç tarihiniz 8 Eylül 1976 ve daha sonraki bir tarih ise, 60 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olabilirsiniz.

Ekrem SARISU – Posta


Bilgilerinizi girin, size özel kasko sigortası fiyatlarını karşılaştırın... 

Araç kasko değerine en uygun kasko poliçesini hesaplayın...

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com