Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

24 Mayıs 2013 Cuma

Araç sahiplerini şok eden mesaj - ARABASINI SATANLAR DİKKAT!


Araç sahiplerini şok eden mesaj

2010 Yılında Radara Yakalananlar Dikkat! 

Aracını satanlar dikkat...

Şikayetvar’ın haberine göre; birçok vatandadaş Gelir İdaresi Başkanlığı’nın cep telefonlarına gönderdiği “Borcunuz var” mesajı ile şok oldu.

Araç sahiplerinin genellikle 2010 yılında kesilen trafik borçları trafik müdürlükleri tarafından bekletilmiş, araçlar satıldıktan sonra sisteme girilmiş. Bu borçlar araç sahiplerinden şimdi gecikme faizleri ile isteniyor. Birçok araç sahibi ise trafik borcunu ödemesine rağmen borç çıkarılmasından şikayetçi.

Devlete borcunuz var mı? Bu soruların yanıtı için Gelir İdaresi Başkanlığı, “Borç Bilgilendirme Servisi”ni vatandaşların hizmetine sundu. Vatandaşlar tüm borçlarını kurumun web sitesinden inceleyebildiği gibi bu hizmetten haberdar olmayanlar vatandaşlar için de gsm numarası kayıtlı olanlara mesajla borç bilgisi yapıldı.

Şikayetler ise bundan sonra başladı. Aracını satarken borç bilgisi görünmeyen ya da borcunu ödediğini iddia eden vatandaşlara da borç bilgilendirme mesajı gidince vatandaşlar çileden çıktı.

 Şikayetvar’a gelen şikayetlerden bazıları şöyle:

Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan Şok Eden Borç Mesajı! “Gelir idaresinden cep telefonuma borcunuz bulunmaktadır diye bir mesaj geldi. Vergi dairesini aramamı söylediler. Orayı aradığımda bana 2010 Ocak ayından trafik cezamın bulunduğunu söylediler. Bende 2010 Haziran ayında temiz kağıdını alıp aracımı sattım ve bana 3 yıl sonra gecikme faizleri ile 370 TL borç çıkardılar.

Aldığım bilgilere göre; trafik müdürlüğü radar nedeni ile kesilen trafik borcunu sisteme geç girmiş. Yani benim hiç bir şeyden haberim olmadan nasıl cezamı ödeyebilirim ki?Ödenmeyen borç nedeni ile icralık dahi olabilirdim”

Radara Yakalananlar Dikkat!

“Cep telefonuma borcum olduğu ve gib.gov.tr den görebileceğim yazıyordu. İncelediğimde 130 TL'lik bir borç birde gecikme zammı ile 286 TL borç gözüküyordu Fakat bu borç 2011 yılında satmış olduğum bir araca aitti. Vergi dairesi borcun 2010 yılına ait bir radar borcu olduğunu söylediler. Böyle bir borçtan haberim olmadığını bana hiçbir şekilde bir tebligatın yapılmadığını söyledim. Oradaki görevli bu borcun trafik müdürlüğünde bekletildiğini ben aracı sattıktan sonra girilmiş olabileceğini söyledi. Sisteme girilmeyen ve faiz işletilen benim olduğu belli olmayan borcu ödemek zorunda kaldım.”

Trafik Borçları Sisteme Geç Girilmiş

“Cep telefonuma Gelir İdaresi’nden borcum olduğuna dair sms geldi. İnternetten kontrol ettiğimde trafik cezası olduğunu öğrendim. 2010 yılına ait 130 TL trafik cezası bugüne kadar tebliğ edilmedi.130 TL borç tutarı 302 TL ye ulaşmış durumda. Aracımı sattım satış esnasında borcum olmadığı teyit edildi sonradan nasıl oldu da bu borç oluştu. Faizin bu denli artmasına neden izin verildi? SMS olarak neden daha önce bildirilmedi? Bu borcu tarafıma bildirmekle görevli kişi ya da kurumların ihmalini neden ben faizi ile ödemek zorundayım?Trafik cezasına ilişkin veya bu cezaya tahakkuk eden faizin iptali için izlemem gereken yol ile ilgili aydınlatmanızı rica ediyorum”.

MİLLİYET

-- 
AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com