Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Ekim 2012 Pazartesi

Amerikan Sosyal Sigortasından emekli maaşı almaktayım Türkiye'ye kesin dönüş yaptım SGK'dan da emekli maaşı almam kanunen mümkün mü?

ABD’deki çalışma sürenizi borçlanarak Türkiye’de de emekli olabilirsiniz

Soru: Ben 1945 doğumluyum. Türkiye’de 2.5 yıl Sosyal Sigortaya bağlı olarak çalıştıktan ve 24 ay Yedek Subaylık (Emekli Sandığı) yaptıktan sonra yurt dışına çıktım. (ABD) ve orada yakın bir zamana kadar çalışarak emekli oldum. Halen Amerikan Sosyal Sigortasından emekli maaşı almaktayım. Türkiye’ye kesin dönüş yaptım. Şimdi, geçici bir işte SGK’ lı olarak çalışıyorum. Türkiye’deki Sağlık Sigortasından istifade edebilmek ve geri ödeme yapmak suretiyle SGK’ dan emekli maaşı almam kanunen mümkün mü?

Ahmet OZSOY

Cevap: ABD deki çalışma sürenizin Türkiye’den emekli olmanıza yetecek kadarını borçlanmanız halinde, Türkiye’den de emekli olmanız mümkün. Türkiye’deki sigorta başlangıç tarihinizi(gün ay, yıl olarak), askerlik yaptığınız tarihi, ABD ye gittiğiniz tarih ve ABD deki çalışma sürenizi, Türkiye’ye kesin dönüş tarihinizi ve Türkiye’de tekrar sigortalı çalışmaya başladığınız tarihi bildirmeniz halinde, sorunuza daha net cevap verebiliriz.
 

Ekrem SARISU - POSTA


www.emeklilikhaber.com tanıtım ve tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

Ayrıca İş arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın önemli SGK gelişmelerinden
haberdar olmalarını istiyorsanız onlara bu siteyi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Aboneliği http://feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com