Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Emekli aylığını hesaplamanın bir yöntemi var mı?


Yasa çıksa da emekli olan kıdem tazminatının tamamını alacak

Soru: Ekim 1967 doğumluyum. 1988 yılında çalışmaya başladım. Prim gün sayımı doldurdum. Bu yıl Ekim Ayında yaşımı da doldurarak emekliliğime hak kazanıyorum. SSK'ya giderek teyit aldım. Yeni çıkacak yasanın içeriği ve bizleri nasıl etkileyeceği konusu tam bir muamma. Ben Mart 2013'te emekliliğe ayrılmayı istiyorum. Ancak bu tarihten önce yasa çıkarsa kıdem tazminatımın yarısını mı alacağım? Bir de kıdem tazminatı nasıl hesaplanıyor? SSK'ya emekli olursam ne kadar maaş alırım diye sordum ama yanıt vermediler. Bunu hesaplamanın bir yöntemi var mı? A.G.


Cevap: Kıdem tazminatı fonu kurulmasın ilişkin yasa henüz çıkmadı. Ne zaman çıkacağı da belli değil. Ortada gezen yasa taslağı emekli olacağınız Mart 2013 ayına kadar yasalaşsa dahi, emekli olduğunuzda kıdem tazminatınızın tamamını alabilirsiniz. Yeni yasa taslağında emekli olanın kıdem tazminatı almasını engelleyen bir hüküm bulunmuyor.

Emekli aylığı hesaplaması, manüel hesaplanmayacak kadar karmaşık. Ancak bilgisayar programı ile hesaplanıyor. Basitçe izah edecek olursak: emekli aylığını üstünden prim ödenen kazanç tutarı ile prim ödeme gün sayısı belirliyor. 2000 yılından önceki çalışma süresi için ayrı bir yöntemde, 1 Ocak 2000 ile 1 Ekim 2008 arası ayrı bir yöntemde ve 1 Ekim 2008 ile emekli olunacak tarih arasındaki çalışma süresi için ayrı bir yöntemde aylık hesaplanıyor. Ve hesaplanan kıst aylıkların toplamı emekli aylığı oluşturuyor.

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com