Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

2 Mayıs 2011 Pazartesi

Torba yasa ile babanızdan sağlık yardımı alma hakkına tekrar kavuştunuz

Çocuğunuz 18 yaşını doldura kadar prim ödemeden sağlık yardımı alabilir


Soru: Babam  emekli sandığından emekli. 5 Mart 2004 tarihinden 9 Ocak 2004 tarihine kadar sigortalı çalıştım. 6 Mart 2006 tarihinde aynı SSK sicil numarası ile yeni bir işe başladım. Ve sigortalı işte çalışırken 6 Mayıs 2007 tarihinde evlendim. 31 Ekim 2008 tarihinde eşimden boşandım. 1 Ekim 2008 tarihinde çıkan yasa gereğince sigortalı işte çalışıp da ayrılan veya eşinden boşanan kız çocukları babasının üstünden sağlık yardımı alamıyordu.  Şu anda 3 yaşında velayeti mahkeme tarafından bana verilmiş babasının soyadını taşıyan çocuğumla birlikte yaşıyorum. Ve hiçbir işte çalışmıyorum. Yeni çıkan torba yasa gereğince ben ve kızım emekli sandığına tabii olan babamın sağlık yardımından faydalanmam için ne yapmam gerektiğini anlatırsanız çok sevinirim.
Banu ULUSAY
Cevap:
Torba yasa ile babanızdan sağlık yardımı alma hakkına tekrar kavuştunuz. Bulunduğunuz yerdeki sosyal güvenlik il müdürlüğü veya merkez müdürlüğüne başvurarak genel sağlık sigortasına babanız üstünden aktivasyonunuzu yaptırdığınız da, sağlık yardımı almaya başlarsınız. Çocuğunuz dedesinin üstünden sağlık yardımı alamaz. Ancak, Çocukların 18 yaşına kadar prim ödemeden sağlık yardımı alma hakkı var. Çocuğunuzun da sisteme aktivasyonunu yaptırdığınızda o da sağlık yardımı almaya başlar.



Ulusal Basında Yazan Sosyal Güvenlik Uzmanları Tarafından Cevaplanmış Sorular İçin Tıklayınız  Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com