Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

21 Temmuz 2017 Cuma

Pansiyon işletmeciliği gelir vergisi mükellefi olmayı gerektirir mi?

Pansiyon işletmeciliği gelir vergisi mükellefi olmayı gerektirir

Soru: SSK emeklisiyim. Fakat babamdan dolayı Emekli Sandığından yetim aylığı alıyorum. 90 metrelik iki dairem var. Senede 30 gün pansiyon olarak kiraya veriyorum. SON KHK ile bu yerlerin poliçe denetimi söz konusu. İleride bu yerlerin vergiye tabi olmaz söz konusu olabilir mi? Eğer olursa benim yetim ailem kesilir mi?
Nesrin KAHRAMAN
Cevap: Pansiyon işletmek ticari bir organizasyon olup, gerçek usulde gelir vergisi mükellefi olmayı gerektirir. İleriyi bırakın bugün itibariyle de, defter tutup kiraya verdiğiniz yerlerden elde ettiğiniz geliri beyan ederek vergilendirmeniz gerekir. Çünkü Maliye; bu gibi durumlarda süreklilik unsuru ve ticari organizasyonun varlığını kabul etmekte. Kiraya verdiğiniz yerlerden elde edeceğiniz gelirden dolayı babanızdan almakta olduğunuz yetim aylığınız kesilmez.

Emeklilik ve çalışma hayatı hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Kaynak: Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com