Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

23 Şubat 2017 Perşembe

Komşuma babasından yetim aylığı bağlandığı takdirde eşinden aldığı aylık etkilenir mi?

Babadan bağlanacak yetim aylığı eşten bağlanan aylığı etkilemez
Köşenizin sürekli takipçilerindenim. Komşum için sorduğum soruya vereceğiniz yanıt beni ve komşumu çok mutlu edecek. Komşum 68 yaşında, hiç çalışma hayatı olmamış bir ev kadını. Eşini yaklaşık iki yıl önce kaybetti. Eşi İş Bankasından emekliydi, komşuma İş Bankası Sandığından ölüm aylığı bağlandı. Komşumun babası da Emekli Sandığına tabi çalışıyordu. Emekli Sandığına tabi çalışan/ölen babaların, çalışmayan kız çocuğuna eşinden dul aylığı alsa bile yetim aylığı bağlandığını yazılarınızdan öğrendim. Bu durumu SGK’dan da sorduk ve olumlu yanıt aldık. Ancak komşum, babasından aylık bağlandığında eşinden bağlanan aylığın kesilebileceği veya azalabileceği gibi bir endişeye sahip. Komşuma babasından yetim aylığı bağlandığı takdirde eşinden aldığı aylık etkilenir mi? Fatma Ataç
Komşunuza, Emekli Sandığından emekli olan vefat etmiş babasından yetim aylığı bağlanır. Yetim aylığı bağlanması eşinden aldığı aylığı etkilemez. Diğer bir deyişle, eşinden bağlanan dul aylığı kesilmeyeceği gibi azalma da söz konusu olmaz.

Emeklilik ve çalışma hayatı hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Kaynak: Sezgin ÖZCAN - SÖZCÜ

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com