Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

17 Ekim 2016 Pazartesi

En erken şekilde emekli olabilmem için SSK’ya 1260 gün prim yatırıp yaşımı mı bekleyeyim? - Yoksa Bağ-Kur primimi 9 bin güne mi tamamlayıp bekleyeyim?



SSK’da 52 Bağ-Kurda 53 yaşı doldurmanız gerek


Soru: 5 Ocak 1970 doğumluyum.26 Kasım 1990 tarihinde askere gittim. 18 ay yaptım. Şubat 1992’de sigortalı olarak çalışmaya başladım.  180 gün prim ödedim. (Ayrıca mayıs- kasım1990 arasında da bir otelde SSK’lı olarak çalıştım, doktorada gittim. Ancak sigortalı olarak gözükmüyorum) Ocak 1994’den Ağustos 2015’e kadar kesintisiz Bağ-Kur primi yatırdım. Şimdi işsizim. En erken şekilde emekli olabilmem için SSK’ya 1260 gün prim yatırıp yaşımı mı bekleyeyim? Yoksa Bağ-Kur primimi 9 bin güne mi tamamlayıp bekleyeyim? Ayrıca askerlik borçlanması da yapmam gerekecek galiba?
Nahit SAK
Cevap: Mayıs-Kasım 1990 arasındaki çalışmanız staj sigortası ise, kişileri emekli eden sigorta kollarına prim ödenmediğinden prim ödemesi görünmez. Staj sigortası değilse muhtemelen bir yanlışlık veya eksiklik sonucu görünmüyordur. Çalıştığınız otelden alacağınız o döneme ilişkin aylık bildirge ve dört aylık bordoların onaylı bir örneğini alarak SGK’ya başvuru yapmanız halinde, yanlışlık düzeltilir ve günlerinizi kazanabilirsiniz.  Sigortalı bir işte çalışarak SSK’ya 1260 gün prim ödemeniz ve askerlik sürenizin de 280 gününü borçlanmanız halinde, SSK’da emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5525 gün prim ödeme ve 52 yaş şartlarına tabi olursunuz. Ve 1260 günden sonra prim ödemeseniz de, 52 yaşınızı dolduracağınız 5 Ocak 2022’de emekli olabilirsiniz.
Askerlik sürenizin 220 gününü borçlanmanız halinde, Bağ-Kurda emekli olmak için; 25 tam yıl(9000 gün) prim ödeme ve 53 yaş şartlarına tabi olursunuz. Borçlanmadan sonra 830 gün daha prim ödeyerek toplam priminizi 9000 güne tamamlamanız şartıyla, 53 yaşınızı dolduracağınız 5 Ocak 2023’de Bağ-Kurdan emekli olabilirsiniz.  Takdir sizin.
Ekrem SARISU - POSTA


Emeklilik ve çalışma hayatı hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com