Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Eylül 2016 Pazartesi

2015 itibariyle Bağ-Kurumu dondurdum - Yaştan emekli olmak için daha ne kadar prim ödemem gerekiyor?


Prim borcunuzu güncel değeri üstünden ödeyerek günlerinizi geri kazanabilirsiniz
Soru: 1 Eylül 1961 doğumluyum. 23 Ekim 2000 tarihinden itibaren esnaf Bağ-Kurlu oldum. 18 Ağustos 2016 tarihine kadar 2325 gün prim ödemem var. 2000 ve 2008 arasını ödemedim. Beş yıl üç ay yani 1880 gün SGK' dan alacağım var. SGK' dan bunu ne zaman istersen yatırabilirsin, bu senin hakkın dediler. Bunu da yatırırsam toplam 4205 gün primim oluyor. 2015 itibariyle Bağ-Kurumu dondurdum. Yaştan emekli olmak için daha ne kadar prim ödemem gerekiyor?
Pembe GÜMÜŞTAŞ/İST.
Cevap: Yaş haddinden emekli olmak için:  5400 gün prim ödeme ve 60 yaş şartlarına tabisiniz. 2000-2008 arasına ilişkin prim borcunuzdan dolayı sigortalılığınız durdurulmuş ve prim borcunuz silinmiştir. Ancak SGK’dan da söylendiği gibi, istediğiniz zaman prim borcunuzu güncel değerleri üstünden ihya ederek, günlerinizi tekrar kazanabilirsiniz. Bağ-Kura olan prim borcunuzu ödeyerek ihya işlemi yapmanızdan sonra, ayrıca 1195 gün daha prim ödeyerek toplam priminizi 5400 güne tamamlamanız şartıyla, 60 yaşınızı dolduracağınız 1 Eylül 2021’de emekli olabilirsiniz. 
Ekrem SARISU - POSTA
AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:

  1. İsteğe bağlı sigortalılık hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  2. Fiili hizmet zammı hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  3. Evlenme yardımı ve Çeyiz parası hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  4. Bağ-kur tahsis emeklilik, Malullük, Dul ve Yetim Aylıkları hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  5. Bağ-kur prim borçları ve ödemeleri hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  6. 5510 sayılı yasa hakkında merak edilen sorulara yanıtlar
  7. 01.10.2008 tarihinden önce 4/a’lı (SSK) hizmeti olan sigortalı, 01.10.2008 tarihinden sonra devlet memuru olarak işe başlarsa, statüsü (4/a,4/b.4/c) ne olur?
  8. Kısmi askerlik borçlanması için başvuru yapabilir miyim?
  9. Askerlik borçlanması bedelini ödeme süresi ne kadardır?
  10. Eşim, 6 yıllık Devlet Memuru iken vefat etti. 4/b’ye (BAĞ-KUR) tabi çalışıyorum - Emekli Sandığından dul aylığı alabilir miyim?
  11. 01/04/1981 tarihi sigortalılık süresi başlangıcında neyi ifade etmektedir?
  12. Yaşlılık toptan ödemesi nasıl ödenir?
  13. Yaşlılık toptan ödemesi aldım ihya talebi yapabilir miyim?
  14. Eşimden 4/b’den (BAĞ-KUR) dul aylığı alıyorum - Babamdan Emekli Sandığından yetim aylığı alabilir miyim?
  15. Emekli olanlar Asgari Geçim İndirimi alabilirler mi?
  16. Tekrar emekli aylığım nasıl bağlanır?
  17. Son 3,5 yılda farklı sigorta kollarına tabi süreler eşit ise hangi sigorta kolundan emekli olunur?
  18. Askerlik borçlanması ile sigortalılık başlangıç tarihinde herhangi bir değişiklik olur mu?
  19. Eşimden 4/b’den (BAĞ-KUR) dul aylığı alıyorum - Babamdan Emekli Sandığından yetim aylığı alabilir miyim?
  20. Bağ-kur emekli aylığı hakkında merak edilen sorulara yanıtlar

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com