Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

19 Temmuz 2013 Cuma

İhbar süremi çalışıp ayrıldıktan sonra 1 yılı aşkın olan ve hak ettiğim çalışma tazminatımı alabilecek miyim?



Maalesef kıdem tazminatına hak kazanamıyorsunuz

Öncelikle Sözcü Gazetesi gibi dürüst ve gazeteciliğin hakkını layıkıyla veren bir gazetede görev yaptığınız için tebrik ediyorum ve bu değerli gazetenin başarılarının devamını diliyorum. Ben ve değerli aile büyüklerim de her gün sözcü gazetesini takip etmekteyiz. Benim size sorum şu;

06.04.2012 yılından bu yana bir firma da hafta içi 08:30-18:30, cumartesi de 08:30-16:30 arası çalışmaktayım ve idari memur olduğum için mesai ücreti almıyorum. 10.06.2013 tarihi itibari ile çalıştığım iş yerinden ayrılma kararı aldım. Ayrılırken ihbar süremi çalışmaz isem tazminat ödemem gerektiği söylendi. Ben zaten ihbar süremi çalışmayı düşünüyordum. İş günlerinde 2 saat iş arama iznimi düştükten sonra geriye 22 gün ihbar sürem kaldığını söylediler ve ben cumartesi günleri de 08:30 dan 16:30' a kadar çalışıyorum. 02.07.2013 son çalışma günüm. Bu sürenin sonunda yıllık izin paramın ödeneceğini söylediler. Öğrenmek istediğim, ihbar süremi çalışıp ayrıldıktan sonra 1 yılı aşkın olan ve hak ettiğim çalışma tazminatımı alabilecek miyim?

Eğer böyle bir yasal hakkım var ise kaç sayılı kanuna göre bu hakkım var. Köşenizden cevap yazarsanız çok mutlu olacağım. Eminim benim sorumdan cevap bulacak çok sayıda çalışan vardır. Kemal Karakaya


Yasa gereği, iş sözleşmesinin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde, hak kazanılıp da kullanılmamış olan yıllık ücretli izin süresine ilişkin ücretin, sözleşmenin sona erdiği tarihteki ücret üzerinden ödenmesi gerekiyor. Çalışma süreniz bir yıldan fazla olduğu için hak kazandığınız birinci yılın iznini kullanmamış olmalısınız ki izin ücretinizin ödeneceği söylenmiş.

Kıdem tazminatı konusuna gelince, hangi hallerde kıdem tazminatına hak kazanılacağı, 1475 sayılı (eski) İş Kanununun halen yürürlükte olan 14. maddesinde sayılmış. Söz konusu yasa hükmüne göre, çalışanın kendi isteğiyle işten ayrılması halinde kıdem tazminatı hakkı doğmuyor. Buna göre, çalışma süreniz bir yıldan fazla olmakla birlikte, işten kendi isteğinizle ayrıldığınızdan, maalesef kıdem tazminatına hak kazanamıyorsunuz.

Sezgin ÖZCAN - Sözcü 


Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com