Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

9 Şubat 2013 Cumartesi

313 TL yerine 209 TL prim ödeyerek isteğe bağlı sigortalılık - BU İMKANDAN KİMLER NASIL YARARLANABİLİR?


İsteğe bağlı sigortaya ne kadar prim ödemem gerekiyor?

07.06.1967 doğumluyum. Daha önce hiç sigortalanmadım, iki çocuğum var. Ev işlerine gidiyorum, isteğe bağlı sigortalanmak istiyorum. Yatırmam gereken prim miktarı, gün sayısı ve hangi tarihte emekli olabileceğimi öğrenebilir miyim? 

Gül Şahin

4/b (Bağ-Kur) kapsamında isteğe bağlı sigortalı olduğunuzda, her ay için asgari ücretin yüzde 32’si kadar prim ödemeniz gerekir. Bu da 30.06.2013 tarihine kadar geçerli olan asgari ücrete (978,60 TL) göre aylık 313 TL olur.

Gelir Vergisi Kanunun 9. maddesinin (6) numaralı bendinde sayılan evde dikiş, nakış, örgü, dantel, her nevi nakış işleri ve turistik eşya, paspas, fırça, yapma çiçek, pul, payet, boncuk işleme, tığ örgü işleri, ip ve urganları, tarhana, erişte, mantı gibi ürünleri işyeri açmaksızın satan kadınlara sağlanan daha az prim ödeme kolaylığından yararlanarak da Bağ-Kur isteğe bağlı sigortalısı olabilir, her ay 30 gün üzerinden prim ödemek yerine, 2013 yılı için 20 gün üzerinden prim ödeyerek, her ay 30 gün sigortalılık hizmeti kazanabilirsiniz. Bu durumda, 30 günlük değil 20 günlük asgari ücret üzerinden 209 TL prim ödersiniz.

2014 yılı için 21 gün, 2015 yılı için 22 gün, 2016 yılı için 23 gün, 2017 yılı için 24 gün, 2018 yılı için 25 gün, 2019 yılı için 26 gün, 2020 yılı için 27 gün, 2021 yılı için 28 gün, 2022 yılı için 29 gün üzerinden prim ödeyerek, her ay 30 gün sigortalılık hizmeti kazanırsınız. 2023 ve izleyen yıllar için ise 30 gün üzerinden prim ödersiniz.

Bunun için, bulunduğunuz yerdeki vergi dairesinden evde el sanatları ile uğraştığınıza dair belge alıp SGK’ya isteğe bağlı sigortalılığa müracaat etmenizi gerekiyor.

15 tam yıl (5400 gün) prim ödeyip, 61 yaşınızı doldurduğunuzda da Bağ-Kur statüsünden emekli olabilirsiniz. Doğum yaptığınız tarihlerden önce 4/a (SSK) kapsamında sigortalı olmadığınızdan doğum borçlanması yapamıyorsunuz.
 
Sezgin Özcan - SÖZCÜ

--
AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
  1. Yargıtay hangi Bağ-Kur’lulara geriye dönük borçlanma hakkı verdi?
  2. Bağ-kur prim borcu olanlara emekli aylığı bağlanır mı?
  3. Geçmiş yıllarda birkaç yıllık Bağ-Kur borcum var bize af var mıdır?
  4. Kimler en erken Bağ-Kur'dan emekli olabilir?
  5. 5 yıldan az Bağ-kur prim borcu olanların durumu nedir?
  6. Hangi durumdakilerin Bağ-Kur prim borçları silinecek?
  7. Bağ-kur emeklilik hesaplamalarında askerlik borçlanmasının önemi ve etkisi
  8. Esnaf Bağ-Kur prim borçlarından kurtulmak mümkün mü?
  9. Bağ-Kur günlerimi SSK ile birleştirsem avantajım ne olur?
  10. Kendi şirketimde SSK'lı olarak çalışıp Bağ-Kur'dan çıkabilir miyim?
  11. Bağ-Kura hiç kayıt ve tescilini yaptırmayanların sigortalılık hak ve yükümlülüğü hangi tarih itibariyle başlatılır?
  12. Bağ-kur prim borçlarımı sildirebilir miyim?
  13. 203 lira Bağ-kur dul aylığı olur mu?
  14. Bağ-kur dosyasında SSK hizmetlerini birleştirme
  15. Bağ-Kuru kapatıp SSK'ya daha az prim ödeyerek daha erken emeklilik
  16. Bağ-Kur başlangıç tarihim 1 Nisan 2003 acaba kaç yaşında emekli olabilirim?
  17. Bağ-Kurdan çıkıp SSK’lı olsam ne zaman emekli olabilirim?
  18. Bağ-Kur girişi SSK emekliliği için başlangıç sayılır mı?
  19. SSK primini Bağ-Kur prim borcunuza nasıl mahsup ettirebilirsiniz?
  20. Bağ-Kur ve SSK hizmetleriniz nasıl birleştirilir?
  21. 190 lira dul aylığı olur mu?
  22. 900 günden dul ve yetim aylığı alamayanları sevindirecek Yargıtay kararı
  23. Kimler aynı anda hem yetim hem de dul aylığını birlikte alabilir?
  24. Dul ve yetim aylığının intibakla artması veya artmaması neye bağlıdır?
  25. Babasından yetim maaşı alabilmek için sahte boşanmalar nasıl tespit ediliyor?
  26. Annem hem eşinden dul hem de babasından yetim aylığı alabilir mi?
  27. Kız yetim aylığı alıyorum isteğe bağlı sigortalı olmam halinde yetim aylığım kesilir mi?
  28. Emekli Sandığı yetim maaşı alanların SSK'lı bir işte çalışması sorun teşkil eder mi?
  29. SSK emeklisi boşanmış bir kadınım annemden yetim maaşı almam mümkün mü?
  30. Hangi öğrencilere yetim aylığı bağlanıyor?
  31. Memur emeklisi dul bir bayan vefat eden SSK emeklisi babasından maaş alabilir mi?
  32. SSK emeklisi kız çocuğu Emekli Sandığından yetim aylığı alabilir mi?
  33. Sigortalı işe başladığımda yetim aylığım kesilir mi?
  34. Dul ve emekli öğretmen ablam SSK emeklisi babamın maaşından yararlanamıyor bu konuda bir değişiklik var mı?
  35. Eşimden yeni ayrıldım babamın dosyasından yetim maaşı alabilir miyim?
  36. Bekarım ama emekliyim bu durumda babamın dosyasından tarafıma yetim maaşı bağlanır mı?
  37. Hem evlensem hem de ölen kocamdan ve babamdan aylık alsam olur mu?
  38. 5510 sayılı kanuna göre annem hem dul aylığı hem de kendi emekli aylığını birlikte alabilecek midir?
  39. Üç kocadan üç maaş başlıklı bir yazı okumuştum ben de iki kocamdan iki ayrı dul maaşı alabilir miyim?
  40. Boşanan eşe dul aylığı bağlanır mı?
  41. Kimler malulen emekli olamaz?
  42. 1800 günü doldurmam halinde malulen emekli olabilir miyim?
  43. Malulen emeklilik ile engelli hakkıyla emeklilik arasındaki fark nedir?
  44. Böbrek nakli olanların malulen emeklilik maaşı kesilir mi?
  45. Malulen emekli olmak için kaç gün prim ödemem gerekiyor?
  46. Kanser hastaları malulen emekli olabilir mi?
  47. Arkadaşım 1800 günden emekli olabilir mi?
  48. Malulen emekli olursam dul aylığım kesilir mi?
  49. %66 raporla malulen emekli olabilir miyim?
  50. Romatizma nedeniyle yürümekte zorlananlar malulen emekli olabilir mi?
  51. Malullük aylığında kimlerden 10 yıllık sigortalılık süresi şartı aranmaz?
  52. Çocukken geçirmiş olduğum kaza sonucu kolumu kaybettim malulen emekli olabilir miyim?
  53. Malulen emeklilik için 1800 günü mü yoksa 3600 günü mü doldurmam gerekiyor?
  54. Çalışamıyorum ve malulen emekli olmak istiyorum acaba rapor alabilir miyim?
  55. Malulen emekli oldum kendi adıma işyeri açarsam malullük aylığım kesilir mi?
  56. Şimdi malulen emekli olup sigorta primlerimi yatırmaya devam ederek normal emekli de olabilir miyim?
  57. Çalışma sürem içerisinde 3 ameliyat geçirdim malulen emekli olma şansım var mı?
  58. Malulen emeklilik için hangi şartlar aranıyor?
  59. Küçükken çocuk felci geçirenler malulen emekli olabilir mi?
  60. Malulen emeklilik başvurusu yapacak olanların dikkatine!
  61. Engelli Olanların SSK ve Bağ-kur Emeklilik Şartları - TABLO
  62. Engelli hakkıyla emekli olmak için vergi indirimi şart mı?
  63. 2008 yılından sonra işe giren engellilerin emeklilik şartları nelerdir?
  64. Engellilere tanınan erken emeklilik hakkından nasıl yararlanabilirsiniz?
  65. 2008 senesinden önce işe giren engellilerin emeklilik şartları nelerdir?
  66. Engelli emekliliği ile malulen emeklilik arasındaki fark nedir?
  67. Vergi indirim belgesi alanlar yaş beklemeden nasıl emekli olurlar?
  68. Engellilerin vergi avantajları nelerdir?
  69. %85 oranında engelli raporum var kaç günden emekli olabilirim?
  70. Yaş beklemeden engelli hakkıyla 4080 günden emeklilik
  71. Yüzde 50 engelliyim ne zaman emekli olabilirim?
  72. Çocuk felci geçirenler nasıl emekli olabilir?
  73. Yüzde 43 vergi indirim hakkı aldım ne zaman emekli olabilirim?
  74. 100/81 engelli oranıyla vergi indirimi alıp emekli olabilir miyim?
  75. Yüzde 75 maliyeden vergi muafiyetim var nasıl emekli olabilirim?
  76. Sağlık kurulu tekrar vergi indirimi raporu vermemesi halinde emeklilik durumum ne olur?
  77. Engelli emekliliğinden faydalanırsam emekli maaşım ne kadar olur?
  78. Askerlikten muafım yüzde 55 özürlü raporum var nasıl emekli olabilirim?
  79. Sigorta başlangıç tarihinden önce rahatsızlığı veya hastalığı olanlar engelli hakkıyla nasıl emekli olabilir?
  80. Engelli hakkıyla erken emeklilik için en az yüzde kaç oranında rapor almak gerekiyor?
  81. Yaş şartı aranmadan nasıl emekli olabilirsiniz?
  82. Yurtdışı borçlanmasıyla Türkiye'den emeklilik hakkında önemli ayrıntı
  83. Kimlerin 5 yıllık Bağ-Kur prim borçları silinecek?
  84. Bağ-kur prim borcu ödenmeden emekli aylığı bağlanır mı?
  85. SGDP destek primi affından benim yararlanmam mümkün mü?
  86. Bağ-Kur hizmetlerim SSK emekli maaşıma yansır mı?
  87. SGK 2 milyon kişiyi neden uyardı?
  88. 9000 günden 50 yaşında emeklilik
  89. Eksik günleri borçlanarak hemen emekli olmak mümkün mü?
  90. İntibak farkı için dava açalım mı?
  91. Emeklilik yaşında çok önemli ayrıntı
  92. Emekli olma şansım var mı?
  93. Emeklilik şartlarınızı neler değiştirebilir?
  94. Emeklilik yaşı yükseltilecek mi?
  95. Avrupalı Türkler ücretsiz sağlık hizmetlerinden nasıl faydalanabilir?
  96. 2013 yılında sigortalı olanlar en erken nasıl emekli olabilir?
  97. Emsalleri 900 TL emekli maaşı alırken anneme neden 630 TL aylık bağlandı?
  98. Emeklilik başvurusu ne zaman yapılmalıdır?
  99. Geriye dönük SSK primi ödeme imkanı var mı?
  100. Bayanların emeklilik yaşı ve prim gün sayısı nedir?

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com