Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

8 Kasım 2012 Perşembe

Emekli olursam babamdan dolayı aldığım yetim maaşı kesilir mi?

Yetim aylığının kesilip kesilmeyeceği aylık aldığınız kuruma göre değişir  

Soru: 15 Aralık 1956 doğumluyum. İlk işe başlangıç tarihim (SSK'lı olarak) 1 Ekim 1994'dür. Mayıs 2009 ayına kadar 4860 gün prim ödemem var. Bu tarihten sonra dul olduğum için, babamdan dolayı yetim maaşı almaya başladım. Ne zaman emekli olabilirim? Ve emekli olursam babamdan dolayı aldığım yetim maaşı kesilir mi?

Mavi KANTAR

Cevap: Yaş haddinden emekli olmak için; 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 56 yaş şartlarına tabisiniz. Prim ödemeniz yeterli olduğundan, 56 yaşınızı dolduracağınız 15 Aralık 2012 tarihinde emekli olabilirsiniz.
Emekli olduğunuzda, yetim aylığınızın kesilip kesilmeyeceği babanızın tabi olduğu sosyal güvenlik kurumuna göre değişir. Babanız Emekli Sandığı emeklisi ise, aldığınız aylık kesilmez. Ancak, SSK veya Bağ-Kur emeklisiyse, yetim aylığınız kesilir.
 
Ekrem SARISU - POSTA

--
AŞAĞIDAKİ KONU BAŞLIKLARI İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
www.emeklilikhaber.com  tavsiye mesajı:
 
Değerli arkadaşım;

Bu e-postayı size faydalı bir siteyi duyurmak için gönderiyorum.

Sigortalı çalışıyorsanız  yeni SGK haberlerini günlük olarak yayınlayan bir site var. 

Düzenli olarak önemli gelişmeleri takip edebilirsiniz. 

İş arkadaşlarınızın önemli SGK gelişmelerinden 
haberdar olmaları için web sitemizi tavsiye ediniz. 

Ziyaret İçin Tıkla www.emeklilikhaber.com 
RSS Abone Ol www.feeds.feedburner.com/emeklilikhaber 

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com