Facebook’ta 100 milyon $’ı nasıl kaybettim
İşten atılmak zaten başlı başına travmatik bir deneyim. Tabii ki 100 milyon dolar kaybettiğini fark etmek insanı bir miktar daha üzebilir. Bu Noah Kagan’ın hikayesi. O da, çalışanlara verilen şirket hisseleri sayesinde paraya para demeyen Facebook işçilerinden biri olabilirdi. Ancak kendisine bir servete mal olan deneyimi yaşadığı için pişman değil, en azından ruh sağlığını muhafaza etmek için böyle düşünmek zorunda.Patrick Özdemiroğlu
Kagan, Facebook tecrübesini geçtiğimiz günlerde blogunda anlattı. Onun hikayesi önemli, unutmayın milyon dolarlar yitirmiş bir kişinin içgörüsünü para ile satın alamayız.
Biraz geçmişe dönelim. Yıl 2006. Facebook’un 30’uncu çalışanı proje yöneticisi Noah Kagan, şefi ile sadece kahve içeceğini sanıyordu, Matt Cohler’i gördüğünde bir şeylerin ters gittiğini anladı.
8 aylık Facebook macerası artık sona ermiş, kendisini adadığı işinden olmuştu. Oysa terfi ve zam almasının üzerinden henüz iki ay bile geçmemişti. Facebook sonrası AppSumo gibi başarılı girişimlere imza atan Noah, bugün Facebook’un kendisini göndermekle doğru kararı verdiğini düşünüyor ve hızlı büyüyen işlere girenlere önemli tavsiyelerde bulunuyor.
Kagan, kendisinin o dönemde gösterişçi kategorisine girdiğini düşünüyor. 30 kişilik şirkette Zuckerberg’ün masasına giderek proje onayı aldığı günlerden, 150 kişinin çalıştığı bürokratik sisteme geçişi kabullenemediğini itiraf ediyor.
Kagan dersleri özetle şöyle;
* Bencildim. Kendimi Facebook’un önüne koydum. İlgi görmek istedim ve Facebook’u buna alet ettim. Ünlü olmanın en kestirme yolu iyi iş çıkarmaktır. Blog yazmak ya da çevreni genişletmek değil.
* Şirketin büyümesi ve yapılan işin yapısının değişmesi ile çok iyi olmadığınız yönler, zaaflarınız ortaya çıkabilir. Kendinize “Şirketi nasıl daha değerli hale getiririm?” sorusunu sorduğunuz sürece işinizi kaybetmezsiniz. Unutmayın herkesin bir süper gücü vardır.
* Herkesin yeri dolar. Özel değilsiniz ve emin olun gezegende işinizi sizden daha iyi yapacak bir kişi var. Çalıştığınız bölüme değer katmanın bir yolunu bulun. İşlerin sizde kilitlendiği bir ortam yaratmak değil güven sağlamak sizi vazgeçilmez yapar.
Noah Kagan’a göre 3 çeşit çalışan mevcut
1- ŞİRKETLE BÜYÜYEN
Yapı küçük iken işe başlayan, büyüme ile birlikte yeteneklerini duruma adapte edebilen çalışan.
2- GÖSTERİŞÇİ
Şirketin gelmek istediği noktaya değil kendi durumuna faydalı olan çalışan.
3- DENEYİMLİ
Daha önce benzer süreçleri yaşamış ve gençlere deneyimlerini aktaran kişi.
Facebook’a giren şirketler dikkat!
Buddy Media, en büyük 1800 Facebook marka sayfasını 1 ay boyunca analiz etti ve etkin paylaşım yapmak için en doğru stratejileri masaya yatırdı. Buna göre;
l Haftasonlarını es geçen markalar ise büyük bir fırsatı kaçırıyor.
l Günde bir veya iki gönderim yapan markalar, üçü geçen örneklere göre yüzde 19 daha fazla yorum, paylaşım ve beğeni alıyor. - Fazla paylaşım sadece hayranları boğmakla kalmıyor, Facebook’un haber kaynağı algoritmasında da spam olarak algılanmayı beraberinde getiriyor.
l Paylaşımlar 80 karakteri geçmesin. Kısa yazılar yüzde 23 daha fazla etkileşim yaratıyor.
l Fotoğraf ve yazı paylaşımları yüksek geri dönüş sağlarken video ve linkler ise en kötü seçimler olarak karşımıza çıkıyor.
l Kısaltılmış linkler kullanmayın. Kullanıcılar tıklayacakları linklerin içeriğini görmek istiyor.
l Hayranlardan bir fotoğrafa başlık bulmasını isteyin. Bu tip paylaşımlar 5.5 kat fazla yorum alıyor.
l Gülücük “:)” kullanmayı ihmal etmeyin.
Etiketler: haber, haberler, zam, blog, dolar, Marka, Proje, itiraf, sadece, gülücük, Facebook, Fotoğraf,
Kaynak: MİLLİYET