Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

2 Ağustos 2012 Perşembe

3600 günden yararlanarak emekli olabilir miyim?



Son yedi yılda SSK ya fazla prim ödemelisiniz


Soru: 16 Şubat 1958 doğumluyum. 1 Nisan 1974 tarihinde SSK’lı oldum. 2002 yılına kadar 1450 günlük SSK primi ödedim. 2002 yılında Bağ-Kur’lu oldum. 2002-2006 arası Bağ-Kura 1460 gün prim ödedim. 2011 yılında tekrar SSK’ya geçtim. 333 günlük prim ödedim. 610 gün askerlik yaptım borcum duruyor. Askerlik borcumu ödersem 3600 günden yararlanarak emekli olabilir miyim?

Hakkı YALÇIN

Cevap: Primi ödenen son yedi yılda fazla prim ödenen kurum şartlarıyla emekli olunuyor. Son yedi yıldaki prim ödemeniz içinde Bağ-Kura fazla prim ödemeniz olduğundan, Bağ-Kur şartlarıyla emekli olma durumundasınız. Bağ-Kurdan emekli olmanız için, en az 15 tam yıl (5400 gün) prim ödemeniz gerekiyor. Şayet Bağ-Kura 1259 günden fazla prim ödemeseydiniz, 3600 günle SSK’dan emekli olabilirdiniz. Bugün için yapmanız gereken; sigortalı çalışmanızla 927 gün daha prim ödeyerek, 2011 de başladığınız çalışmanızla ödediğiniz 333 günü primi 1260 güne tamamlayarak, son yedi yılda SSK ya fazla prim ödemiş durumuna geçmektir. Ara vermeden 927 gün daha prim ödeyerek, 2011 den sonra başladığınız priminizi 1260 güne tamamlayacağınız 24 Şubat 2015 tarihinde emekli olabilirsiniz.( 15 yıl sigortalılık süresi, 3600 gün prim ödeme ve 55 yaş şartlarına tabi olarak)

Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com