Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

15 Eylül 2017 Cuma

Almanya’da 20 senedir çalışıyorum Türkiye’den emekli olmak istiyorum

Almanya’daki sigorta başlangıç tarihi Türkiye’de de sayılıyor  
Soru: Almanya’da 20 senedir çalışıyorum. Türkiye’den emekli olmak istiyorum. Bir çok değişik duyumlar aldım. Ama hangisi doğru, hangisi yanlış bilmiyorum. Bu kon uda bilgilendir misiniz?
Recai KOÇ
Cevap: Almanya ile aramızdaki ikili sosyal güvenlik sözleşmesine göre, Almanya’ daki sigorta başlangıç tarihi Türkiye’de de sigorta başlangıç tarihi sayılıyor. Almanya’da 23 Mayıs 1997’den sonraki bir tarihte sigortalı olduğunuzu varsayarsak, emekli olmak için; 25 yıl sigortalılık süresi, 5900 gün prim ödemesi ve 57 yaş şartlarına tabisiniz. Almanya çalışma sürenizin 5900 gününü borçlanmanız halinde, 57 yaşınızı dolduracağınız tarihte Türkiye’den emekli olabilirsiniz. Ayrıca Almanya çalışma sürenizin 3600 gününü borçlanmanız halinde, 60 yaşınızı dolduracağınız tarihte emekli olmanızda mümkün. Doğum tarihinizi, Almanya’daki sigorta başlangıç tarihinizi(gün, ay, yıl olarak) askerlik tarihinizi ve süresini bildirmeniz halinde, sorunuza daha net cevap verebiliriz.


Emeklilik ve çalışma hayatı hakkında daha fazla bilgi için tıklayın

Kaynak: Ekrem SARISU - POSTA


Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com